Στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς ιερούργησε την Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022 ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος τέλεσε την Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, πρώτου Επισκόπου Ιεροσολύμων.
Ξεκινώντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, μιλώντας για την Ευαγγελική περικοπή, επεσήμανε πως «σήμερα εκτύπως και ευγλώττως παρουσιάζεται ενώπιόν μας η αιτία της παγκόσμιας πνευματικής συγχύσεως, ακαταστασίας, ανισορροπίας και προβληματικής καταστάσεως εφόσον εμείς οι άνθρωποι» «είμαστε το μόνο είδος στον πλανήτη που απεργάζεται την καταστροφή των ομοίων του και ταυτόχρονα την καταστροφή ολοκλήρου της γης. Επιδιδόμαστε στην κατασκευή όπλων για να καταστρέψουμε τον εαυτό μας». Πρόσθεσε πως εμείς οι άνθρωποι που είμαστε εικόνες Θεού και έχουμε λογική και αυτεξουσιότητα, «ετοιμάζουμε τα όπλα του θανάτου για να εκμηδενίσουμε τη ζωή».
Αναφέροντας εν συντομία την Ευαγγελική περικοπή της συνάντησης του Κυρίου μας με τον δαιμονιζόμενο νέο, σημείωσε πως ο πονεμένος αυτός άνθρωπος «ήταν έρμαιο και μαριονέτα που ο διάβολος και οι δαίμονες κινούσαν τα νήματα». «Αυτόν τον άνθρωπο που ήταν δεμένος με αλυσίδες, που ήταν το φόβητρο της περιοχής, τον συνάντησε ο Χριστός», πρόσθεσε.
«Βλέπετε και σήμερα που ο κόσμος, ο δήθεν προηγμένος, ο δήθεν επαρκέστατος με το γιγαντισμό του ανθρωπισμού, του δικαιωματισμού, του υπερανθρωπισμού και του μετανθρωπισμού», «με δύο παγκοσμίους πολέμους και εκατόμβες θυμάτων» ζει «τα ίδια και χειρότερα, γιατί τώρα υπάρχουν και οι πυρηνικές βόμβες», είπε στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας πως «αρνούμαστε ότι υπάρχει πνευματικός κόσμος, αλλά την ίδια στιγμή τα εντάλματα των δαιμόνων εφαρμόζονται πληρέστατα και ζει ο κόσμος στην αμαρτία, στο έγκλημα, στο ψέμα, στο κακό, στην σαπρότητα, στην ασχημοσύνη».
Αναφέρθηκε στην λατρεία του εωσφόρου από ανθρώπους που αρνούνται μεν ότι υπάρχει, ωστόσο «τον λατρεύουν σκοτεινά οι ίδιοι για να επιβάλουν τα κελεύσματά του». «Αυτή είναι η πραγματικότητα όσο και αν την αποκρύπτουν από τους αφελείς και ασταθείς», συμπλήρωσε.
Ο Χριστός δίνει την άδεια στα δαιμόνια να εισέλθουν σε μία αγέλη χοίρων «για να καταδειχθεί η αιτία του θανάτου και του κακού στη ζωή μας», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, σημειώνοντας πως ενώ όλοι είδαν το θαύμα και θα έπρεπε να δοξάσουν το Θεό και να Τον υμνήσουν, εκείνοι «Τον παρακάλεσαν να φύγει», «γιατί τα μάτια τους, την ίδια στιγμή που έβλεπαν τον θεραπευμένο συντοπίτη τους και συνάνθρωπό τους, έβλεπαν και τα πνιγμένα ζώα στη λίμνη. Να γιατί τον καλούσαν να φύγει, γιατί ήταν έμποροι» και παραβίαζαν τον νόμο του Μωυσέως, το νόμο του Θεού, είπε, συμπληρώνοντας: «Να λοιπόν η αιτία: η παράβαση του νόμου, η αμαρτία, όπως την λέμε σήμερα και πάντα. Γι’ αυτό δεν Τον ήθελαν μαζί τους», γιατί «το κέρδος πια δεν θα υπάρχει. Θα επιβάλει το νόμο του Θεού, θα κηρύξει μετάνοια, θα παραγγείλει μεταστροφή» και «θα επιβάλει αυτή τη θεία αλήθεια με τον τρόπο, όχι του καταναγκασμού, αλλά της πνευματικής πειθούς». «Γι’ αυτό Τον έδιωξαν από την περιοχή τους τον Χριστό οι Γαδαρηνοί. Γι’ αυτό διώχνουν οι κοινωνίες μας το Χριστό από τη ζωή τους, το μήνυμά τους, την πορεία τους. Γι’ αυτό υφιστάμεθα αυτή την τραγωδία, γιατί καθώς διώχνουμε το Χριστό, φέρνουμε μέσα το διάβολο. Αυτό γίνεται». «Γι’ αυτό και όλα όσα βλέπουμε γύρω και μέσα μας και παντού στην οικουμένη, στον κόσμο, στην καθημερινότητά μας, στο παγκόσμιο σκηνικό. Ο κόσμος επί δύο χιλιάδες χρόνια τώρα διώχνει το Χριστό», γιατί «θέλουμε να είμαστε υποκείμενοι στα πάθη και τη βρωμιά μας», «χωρίς καμία σκέψη ό,τι οι πράξεις μας θα ελεγχθούν».
Στην συνέχεια, αναφέρθηκε στο ίντερνετ και στο γεγονός πως καθένας με ευκολία μπορεί να αναρτά ό,τι θέλει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανώνυμα, χωρίς να υπολογίζουμε ότι «οι πράξεις μας θα μας παρακολουθήσουν στην αιωνιότητά μας και θα είναι οι κριτές μας ή ο στέφανος της ζωής μας», όπως χαρακτηριστικά είπε.
«Είναι δική μας επιλογή ο θάνατος. Δεν είναι δημιουργία του Θεού», τόνισε ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζοντας πως «διώχνουμε το Χριστό από τις κοινωνίες μας και βάζουμε τον διάβολο». «Γι’ αυτό βλέπουμε την κοινωνία να σαπίζει ημέρα τη ημέρα».
Τέλος, αναφερόμενος στην Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, ευχήθηκε «να μας χαρίζει ο Θεός τη δύναμη να αρνούμαστε το κακό στη ζωή μας και να ανοίγουμε την καρδιά μας στο Χριστό, να μπει Εκείνος μέσα και να γίνει γαλήνη μεγάλη και στη ζωή μας και στην κοινωνία μας και στην οικουμένη».