Επιστήμονες ανακάλυψαν νέο είδος χταποδιού

12/03/2024 - 14:36

Επιστήμονες που εξερευνούν ένα από τα πιο απομακρυσμένα μέρη του ωκεανού ανακάλυψαν ένα εντελώς νέο είδος που τους έχει μπερδέψει. Σύμφωνα με την Telegraph η ανακάλυψη του πλάσματος μαζί με 100 νέα είδη θαλάσσιας ζωής έγινε από επιστήμονες που εξερευνούσαν τα βάθη των εν πολλοίς άγνωστων υδάτων της Bounty Trough, η οποία βυθίζεται σε βάθος 15.748 ποδών στα ανατολικά του Νότιου Νησιού της Νέας Ζηλανδίας.

Τα νέα είδη που βρέθηκαν περιλαμβάνουν τρία είδη ψαριών, μια γαρίδα, μια ποικιλία θαλάσσιου αγγουριού και ένα θαλάσσιο γουρούνι. Το σπουδαιότερο όμως εύρημα όμως ήταν ένα άγνωστο είδος χταποδιού.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι βρήκαν όχι μόνο ένα νέο είδος χταποδιού, αλλά ενδεχομένως και ένα εντελώς νέο γένος. Το πλάσμα είναι τόσο ασυνήθιστο που έχει «μπερδέψει» τους επιστήμονες, σύμφωνα με την Ocean Census, μια περιβαλλοντική ΜΚΟ, η οποία ηγήθηκε της εκστρατείας στα βάθη της θάλασσας.

«Πιστεύουμε τώρα ότι θα μπορούσε να είναι ένα νέο είδος χταποδιού, αλλά και ένα νέο γένος», δήλωσε η δρ Μισέλα Μίτσελ, ταξινομολόγος από το Μουσείο του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία. «Ακόμη πιο συναρπαστικό είναι ότι θα μπορούσε να είναι μια εντελώς νέα ομάδα εκτός των χταποδοφόρων. Αν είναι έτσι, αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα για τα βάθη της θάλασσας και μας δίνει μια πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα της μοναδικής βιοποικιλότητας του πλανήτη».