![](https://www.iellada.gr/sites/default/files/styles/article/public/field/image/soudabay_5.jpg?itok=puHcnQcP)
Εδώ και χρόνια, επαναλαμβανόταν η συζήτηση για τον Ναύσταθμο Κρήτης, στα Χανιά, μια ανάσα από τη Σούδα. Συζητήσεις επί συζητήσεων, προτάσεις, εισηγήσεις και στο τέλος… τίποτα. Ήταν τον Δεκέμβριο του 2019 όταν ο υπογράφων ρώτησε τον τότε Αρχηγό ΓΕΝ σχετικά με την φημολογούμενη μεταφορά μέρους του Στόλου από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας στη Σούδα, στην καθιερωμένη ετήσια συνάντηση με τους δημοσιογράφους.
Χρειάστηκε, λοιπόν, να αναλάβει τα ηνία του ΓΕΕΘΑ ένας «στραταίος» για να βάλει το νερό στ’ αυλάκι, για να επικαλεστούμε και την γνωστή λαϊκή ρήση καθ’ υπερβολή επί των τάχιστων διαδικασιών που ακολουθήθηκαν.
Η αλήθεια είναι ότι εν μέσω κρίσης με την Τουρκία, με το πολεμικό κλίμα που καλλιεργήθηκε με την εμφάνιση του Oruc Reis, την μεγαλύτερη από το 1974, στο ΓΕΕΘΑ έγιναν κινήσεις παράλληλα με τα γεγονότα.
Με υπογραφή Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, λοιπόν, δόθηκε διαταγή που μιλάει για εκπόνηση μελέτης και υποβολή σε τρεις μήνες. Ζητήθηκε ακριβής μελέτη για την δημιουργία πλήρους, κανονικού, μεγάλου Ναυστάθμου στην Κρήτη, με νέους προβλήτες επισκευαστικές εγκαταστάσεις, υποστήριξη, δεξαμενές κλπ.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής Άμυνας της Βουλής ψηφίστηκε η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης στο πλαίσιο της «Νέας Δομής» των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι η πρώτη φορά που έγινε παρουσίαση με τεχνοκρατικά κριτήρια, με διαφάνειες Power Point και κοστολογημένες προτάσεις. Κάτι που αναγνωρίστηκε απ’ όλους τους εκπροσώπους των κομμάτων.
Οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν άμεσα. Κι ο απώτερος στόχος είναι η δημιουργία δύο Στόλων. Αιγαίου και Μεσογείου, με τον πρώτο να έχει έδρα την Σαλαμίνα και τον δεύτερο την Σούδα. Μάλιστα, η πρόβλεψη είναι να μπορεί να υποδέχεται και πολεμικά πλοία μεγάλου εκτοπίσματος, άνω των 10.000 τόνων.