Tα πλοία παραμένουν δεμένα από τα ξημερώματα της Πέμπτης 24/10 και ώρα 00:01 έως την Παρασκευή 25/10 στις 12 τα μεσάνυχτα. Η ΠΝΟ κινητοποιείται με αφορμή τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αλλά και θεσμικά ζητήματα. Σήμερα το πρωί πραγματοποιείται η συνάντηση εκπροσώπων της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση. Το μεσημέρι, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ προκειμένου να πάρει τις τελικές της αποφάσεις καθώς ακολουθεί και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου. Για το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου με νέα πρόταση που καλύπτει πλήρως τον πληθωρισμό και προβλέπει 5% για το 2025 και 2% για το 2026. H προηγούμενη πρόταση προέβλεπε αύξηση της τάξεως του 3%, ενώ ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπενθυμίζει ότι για τα έτη 2023-2024 τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11%. Ωστόσο, συνδικαλιστικές πηγές από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σημείωναν πάντως ότι από το 2010-2019 η αύξηση στις συλλογικές συμβάσεις ήταν σε σύνολο 6,5%. Πάντως, παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς θεωρούν βλαπτικό για τη λειτουργία της αγοράς να κλείνει η ΕΝΕΔΕΠ τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων για τρίτη συνεχόμενη ημέρα, προβάλλοντας « νομικά αβάσιμα ή και άσχετα αιτήματα». Εξάλλου οι ίδιοι οι απεργοί δηλώνουν ότι αιτήματα απευθύνονται και αφορούν ως επί το πλείστον στην κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία, σημειώνουν.
«Συγκεκριμένα:
Οι απαιτήσεις του σωματείου αναφέρονται σε αμοιβές που δεν σχετίζονται με την τρέχουσα περίοδο, καθώς η ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας – την οποία το σωματείο έχει συνυπογράψει με τα άλλα Σωματεία του χώρου – δεν έχει λήξει, και αιτήματα που δεν σχετίζονται με τις εταιρείες, όπως α) ο εκτελεστικός ρόλος σε μια άτυπη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας που δεν προβλέπεται από το Νόμο και β) η απαγόρευση μεταφοράς στρατιωτικού εξοπλισμού που δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της εταιρίας, όπως επίσης και αλλά της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων».