Back to top

Παυλόπουλος: Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά να μετατρέπουν την πληροφορία σε γνώση

27/04/2018 - 16:42

Στη σημασία να μετατραπεί σε μάθηση και γνώση η πληροφόρηση για τους σεισμούς σε μία χώρα σεισμογενή, όπως η Ελλάδα, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στην ομιλία του στην εκδήλωση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου και της Ελληνογερμανικής Αγωγής «Σεισμοί: το σχολείο κάνει τη διαφορά…»

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στην ομιλία του στην κατάμεστη αίθουσα από μαθητές και εκπαιδευτικούς στην Τεχνόπολη στο Γκάζι εξήγησε ότι έδωσε με μεγάλη χαρά την αιγίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας σε αυτή τη δράση λόγω της πρωτοτυπίας να γίνει μάθημα σε σχολεία μία επιστημονική διαδικασία που έχει ταυτόχρονα και πρακτική αξία, την προστασία από τους σεισμούς. 

Η συνεργασία αυτή, τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, δείχνει πώς πρέπει να λειτουργούμε σήμερα απέναντι σε ένα θέμα που φαίνεται να υποτιμούμε. Είναι μία καινοτόμος μορφή διδασκαλίας που δεν συναντάμε συχνά, τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δείχνοντας την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της δράσης αυτής. «Στηρίζω την προσπάθεια αυτή και το εννοώ» είπε «γιατί είναι ένας διάλογος ανάμεσα στη φτασμένη επιστήμη και σε ένα σχολείο, και μιλάμε για σχολείο, όχι για Πανεπιστήμιο, που είναι η βάση της μάθησης και της γνώσης. Το πρόγραμμα αυτό δείχνει τον δρόμο για το πώς πρέπει να έρχονται τα παιδιά σε επαφή με την επιστημονική πληροφορία, ώστε να την κάνουν γνώση και στη συνέχεια επιστήμη». 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απευθυνόμενος στους μαθητές είπε ότι παρά τις δυνατότητες πληροφόρησης που έχουν σήμερα, υπάρχει ο κίνδυνος να μην μετατρέψουν την πληροφορία σε γνώση και τόνισε ότι πρέπει να μάθουμε στα παιδιά ότι η γενική γνώση δεν είναι στέρεη. Έτσι τα μαθαίνουμε να αγαπούν αλλά και να αμφισβητούν την επιστήμη. Άλλωστε σημασία στην επιστήμη δεν έχει η επαλήθευση αλλά η επιλάθευση, η αμφισβήτηση, όχι για την ίδια την αμφισβήτηση αλλά για την αξία της σκέψης, γιατί αν κάτι μείνει στάσιμο, μένει στάσιμος και ο πολιτισμός αλλά και η δική μας εξέλιξη. «Είμαστε ο λαός» τόνισε, «που έκανε τη μετάβαση από το δόγμα και την εμπειρία στην επιστημονική πορεία». Κλείνοντας την ομιλία του ευχήθηκε να υπάρξουν αντίστοιχες συνεργασίες και σε άλλους τομείς.

Στην εκδήλωση μίλησαν διακεκριμένοι επιστήμονες και σεισμολόγοι από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο και τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας. Την εκπαιδευτική δράση παρουσίασε ο Διευθυντής Ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Γεράσιμος Χουλιάρας, ο οποίος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα εισαγωγής μαθήματος αντισεισμικής προστασίας στα σχολεία. Χαρακτηριστικά είπε ότι η αρχή έγινε με την Ελληνογερμανική Αγωγή και θα συνεχιστεί και σε άλλα σχολεία.

Ο Γεράσιμος Τσελέντης, Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, περιγράφοντας τη συμπεριφορά των Ελλήνων απέναντι στον σεισμό είπε χαρακτηριστικά «Φονιάς δεν είναι ο σεισμός. Είναι ο πανικός. Στην Ελλάδα έχουμε γερά σπίτια. Δεν έχουμε νοοτροπία προστασίας. Και αυτή η νοοτροπία δεν χτίζεται σε μεγάλη ηλικία αλλά όταν είμαστε παιδιά.»

Στη σημασία της αντισεισμικής προστασία αναφέρθηκαν ο κ. Παπαδόπουλος και η κ. Κούρου από την ΟΑΣΠ.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν από την Μαρία Καρακλιούμη, υπεύθυνης ποσοτικής ανάλυσης της εταιρείας RASS, τα αποτελέσματα πανελλήνιας έρευνας σχετικά με τις γνώσεις του μέσου Έλληνα πολίτη για τους σεισμούς.

Με έναν πρωτότυπο τρόπο συμμετείχαν στην εκδήλωση οι μαθητές της Ελληνογερμανικής Αγωγής, οι οποίοι έχοντας ως πηγή έμπνευσης ήχους της γης και των σεισμών δημιούργησαν και ερμήνευσαν ένα τραγούδι- σύνθημα για τη σημασία της προστασίας από τους σεισμούς. Τα παιδιά έδωσαν το δικό τους μήνυμα «Ενημέρωση, προστασία, ψυχραιμία, η καλύτερη αντισεισμική προστασία».

Στο τέλος της εκδήλωσης βραβεύτηκαν τα σχολεία που συμμετείχαν στον Δεύτερο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο»: 20ο Γυμνάσιο Αθήνας, Γενικό Λύκειο Αυλωναρίου Ευβοίας, 3ο Γυμνάσιο Αχαρνών, 1ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας, Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής, Γυμνάσιο Φαρκαδόνας Τρικάλων, Γενικό Λύκειο Βασιλακίου, Talos εκπαιδευτική ρομποτική και προγραμματισμός για παιδιά του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.