Το υπερσύγχρονο μηχάνημα που θα επιχειρήσει να εντοπίσει την ανθρώπινη ψυχή

20/12/2018 - 17:33

Ένα πανίσχυρο και υπερσύγχρονο μηχάνημα εξελίσσουν Κινέζοι επιστήμονες με στόχο να διεισδύσουν σε κάθε σπιθαμή του εγκεφάλου και να ανακαλύψουν την ανθρώπινη ψυχή.

Περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί στο μυστικό project του Ινστιτούτο προηγμένης τεχνολογίας της Σεντσέν, που έχει ως στόχο την κατασκευή του ισχυρότερου μαγνητικού τομογράφου στον κόσμο.

Αυτό σημαίνει πως ο επαναστατικός αυτός μαγνητικός τομογράφος θα μπορεί να απεικονίσει αντικείμενα 1.000 φορές μικρότερα του ενός χιλιοστού!

Οι επιστήμονες θα χρησιμοποιήσουν τον τομογράφο για να παρατηρήσουν τη δομή και τις δραστηριότητες κάθε νευρώνα ενός ζωντανού εγκεφάλου. Και ίσως κάποια μέρα, όπως αναφέρουν, να μπορέσουν να εντοπίσουν που βρίσκεται η ανθρώπινη ψυχή.

Σε πολλές θρησκευτικές, φιλοσοφικές και μυθολογικές παραδόσεις, η ψυχή είναι η άυλη ουσία ενός ζωντανού όντος.

«Θα μας δείξει έναν διαφορετικό κόσμο που δεν έχουμε ξαναδεί... ίσως ακόμα και την ψυχή», δήλωσε ένας επιστήμονας στην εφημερίδα South China Morning Post. «Ίσως μπορέσουμε για πρώτη φορά να καταγράψουμε μια πλήρη εικόνα της ανθρώπινης συνείδησης ή ακόμα και της ουσίας της ίδιας της ζωής», σχολίασε ένας φυσικός στην εφημερίδα για να προσθέσει: «Τότε μπορούμε να τα προσδιορίσουμε και να εξηγήσουμε πως λειτουργούν με συγκεκριμένους φυσικούς όρους - όπως ο Νεύτωνας και ο Αϊνστάιν προσδιόρισαν και εξήγησαν το σύμπαν».

Ο καθηγητής της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών του Πεκίνου, He Rongqiao εμφανίζεται σκεπτικός για το project. «Τι είναι η συνείδηση; Δεν υπάρχει καν επιστημονικός ορισμός. Από τη στιγμή λοιπόν που δεν μπορείς να την ορίσεις, πως είναι δυνατό να ξέρεις πως αυτό που βλέπεις είναι αυτό που αναζητάς;», διερωτάται.

Το project βρίσκεται στο πρώτο στάδιο υλοποίησής του και το κόστος του θα ξεπεράσει εκείνο του μεγαλύτερου τηλεσκόπιου στον κόσμο (FAST) που βρίσκεται στην επαρχία Πινγκτάν.

Η νέα αυτή τεχνολογία θα βοηθήσει και σε πιο πρακτικά θέματα όπως για παράδειγμα στη μελέτη ή τη διάγνωση νευροεκφυλιστικών νοσημάτων όπως το Πάρκινσον και το Αλτσχάιμερ.