Back to top

Ραγδαίες εξελίξεις: Επίταξη δύο ιδιωτικών κλινών στη Θεσσαλονίκη για ασθενείς με κορωνοϊό

20/11/2020 - 08:21

Σε επιτάξεις ιδιωτικών κλινών στη Θεσσαλονίκη προχωράει το υπουργείο Υγείας έπειτα από την λήξη του τελεσίγραφου που είχε δόσει στους κλινικάρχες της περιοχής με το οποίο ζητούσε να διατεθούν  200 κλίνες για  περιστατικά Covid.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, και βάσει του σχεδίου που έχει εκπονήσει στο πλαίσιο του σχετικού νόμου που έχει ψηφιστεί στη Βουλή, από σήμερα 20/11/2020 με βάση το ΦΕΚ 5148, επιτάσσονται δύο ιδιωτικά θεραπευτήρια και το προσωπικό τους και τίθενται στη διάθεση της τέταρτης υγειονομικής περιφέρειας.

Υπενθυμίζεται ότι το τελεσίγραφο του υπουργείου Υγείας προς τους κλινικάρχες έληξε στις 9 το βράδυ της Πέμπτης. Σε έγγραφό του το υπουργείο προειδοποιούσε πως σε περίπτωση αρνητικής απάντησης θα προχωρούσε σε επιτάξεις.

Στο σχετικό έγγραφο του Γενικού Γραμματέα των Υπηρεσιών Υγείας, υπήρχε η επισήμανση πως ενώ  έχουν αποσταλεί έγγραφες προσκλήσεις αλλά έχουν γίνει και προφορικές για την εθελοντική διάθεση κλινών νοσηλείας ασθενών covid-19, εντός της περιφερειακής ενότητα Θεσσαλονίκης, τα μέλη της Πανελλήνιας Ενωσης Ιδιωτικών Κλινικών  έχουν αρνηθεί.

Εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών αναφέρουν ότι οι ιδιοκτήτες κλινικών στη Θεσσαλονίκη αρνούνται την νοσηλεία ασθενών με Covid-19, λέγοντας ότι αφενός υπάρχει κίνδυνος διασποράς του ιού και αφετέρου το προσωπικό των κλινικών δεν διαθέτει την εμπειρία νοσηλείας ασθενών με Covid-19.

Η ανακοίνωση του υπουργείου

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας, «κατά τη διάρκεια του πρώτου, όπως και του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID-19, το υπουργείο ενέταξε στον εθνικό σχεδιασμό διαχείρισης της κρίσης, τόσο τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, τα στρατιωτικά νοσοκομεία και την ΠΦΥ όσο και κλίνες απλές και ΜΕΘ non COVID του ιδιωτικού τομέα, σε αγαστή συνεργασία».

Όπως εξηγεί το υπουργείο, η απόφαση για την επίταξη ελήφθη καθώς το πολύ επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο στο νομό Θεσσαλονίκης «δοκιμάζει τα όρια των νοσοκομείων όπως και του προσωπικού», ενώ ανέφερε δύο βασικούς λόγους που καθστούν την επίταξη απαραίτητα.  «Αφ’ ενός διότι τα νοσοκομεία του ΕΣΥ πρέπει να συνεχίσουν με ασφάλεια τις εφημερίες, τους αφ’ ετέρου διότι πρέπει να αποφευχθεί η πιθανότητα ενδο-νοσοκομειακής διασποράς του κορωνοϊού λόγω του ραγδαία αυξανόμενου αριθμού των νοσηλευόμενων», υποστηρίζεται. 

Στην ανακοίνωση του το υπουργείο επαναλαμβάνει ότι «απεστάλη σχετικό αίτημα προς τα ιδιωτικά θεραπευτήρια και παρά την προσπάθεια, δεν κατέστη δυνατή η εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης». 

«Κατόπιν τούτου, βάσει του σχεδίου που έχει εκπονήσει το Υπουργείο Υγείας και στο πλαίσιο του σχετικού νόμου που έχει ψηφιστεί στη Βουλή, από σήμερα 20/11/2020 με βάση το ΦΕΚ 5148, επιτάσσονται 2 ιδιωτικά θεραπευτήρια και το προσωπικό τους και τίθενται στη διάθεση της 4ης ΥΠΕ», καταλήγει. 

Στο όριο η Θεσσαλονίκη

Πλήρης ασφυξία επικρατεί στα νοσοκομεία Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Τρικάλων, ενώ ταυτόχρονα γέμισαν οι ΜΕΘ και στο Σισμανόγλειο στην Αθήνα. 

Χθες καταγράφηκαν στη χώρα μας 3.227 νέα κρούσματα από 3.209 προχθές, ενώ ο δείκτης θετικότητας αυξήθηκε στο 13,8% από 12,5% που ήταν την Τετάρτη.

Εννέα γεωγραφικές περιοχές είχαν τριψήφιο αριθμό νέων κρουσμάτων και συγκεκριμένα η Θεσσαλονίκη 774, η Αττική 646, οι Σέρρες 156, η Λάρισα 155, η Πέλλα 149, η Δράμα 112, η Ημαθία 109, η Μαγνησία 107 και η Πιερία 103. Άλλες 46 περιοχές είχαν κάτω από 80 κρούσματα η κάθε μία.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 85.261. Η μεγάλη μάχη,όμως, δίνεται στις ΜΕΘ, με 499 ασθενείς να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, ενώ άλλοι 59 κατέληξαν, ανεβάζοντας τον αριθμό των θανόντων στους 1.347 από την έναρξη της πανδημίας.

Διακομιδή ασθενών με αμαξοστοιχία

Σε ασθενοφόρα μετατρέπονται βαγόνια για τη μεταφορά ασθενών με κορωνοϊό από τη Θεσσαλονίκη σε νοσοκομεία της Αττικής, αν εξαντληθούν οι διαθέσιμες κλίνες ή ΜΕΘ. Η πρώτη αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται ήδη στη Θεσσαλονίκη και έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μελέτης των βαγονιών από στελέχη του ΕΚΑΒ και του υπουργείου Υγείας, για τη διαμόρφωση των χώρων, την υποστήριξη ιατρικών συσκευών και την παροχή φροντίδας κατά το ταξίδι. 

Είκοσι τρεις ακόμα νοσηλεύτριες πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη

Στο μεταξύ, μετά τις δίκα νοσηλεύτριες από την Κρήτη, που πήγαν στη Θεσσαλονίκη για να βοηθήσουν τους συναδέλφους τους στη σκληρή μάχη με τον κορωνοϊό, ακόμα 23 μεταβαίνουν στη συμπρωτεύουσα.

Όπως αναφέρει σε αναρτησή του στο Facebook o υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας «μετά τις 10 νοσηλεύτριες από την Κρήτη, μεταβαίνουν εκεί ακόμα 23 συνάδελφοί τους: 6 από Άργος, 5 από Κομοτηνή, 5 από Κόρινθο, 3 από Κέρκυρα, 3 από Γιάννενα και 1 από Σπάρτη».

Είναι συγκινητική η συμπαράσταση στη Θεσσαλονίκη λέει ο κ. Κικίλιας και καταλήγει: «Οι Έλληνες ενωμένοι, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα».

Ενίσχυση ελέγχων στη Βόρεια Ελλάδα

Το επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο της Βόρειας Ελλάδας οδήγησαν χθες στην ανακοίνωση της εντατικοποίησης των μέτρων για την ανάσχεση της διασποράς του κορωνοϊού.Όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, από σήμερα στις 06:00 κλείνει το συνοριακό σημείο ελέγχου στην Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας, ενώ από τη Νυμφαία Κομοτηνής θα επιτρέπεται μόνον η διέλευση φορτηγών. Ανοιχτά, αντιθέτως, θα μείνουν οι συνοριακοί σταθμοί Κακαβιάς Ιωαννίνων, Ευζώνων Κιλκίς και Προμαχώνα Σερρών.

Παράλληλα, ο υφυπουργός γνωστοποίησε πως όσοι εισέρχονται στην Ελλάδα, εκτός από υποχρεωτική επίδειξη αρνητικού μοριακού τεστ (PCR) 72 ωρών, θα πρέπει να υποβληθούν και σε rapid τεστ, από κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του ΕΟΔΥ. Μόνον όσοι επιδεικνύουν αρνητικό τεστ θα μπορούν να εισέρχονται στην ελληνική επικράτεια και να κατευθύνονται στον προορισμό τους, με βάση το PLF που θα έχουν υποβάλει, είπε.

Ο κ. Πέτσας ενημέρωσε πως οι έλεγχοι για την τήρηση των υγειονομικών μέτρων γίνονται ακόμα πιο εντατικοί στη Βόρεια Ελλάδα, όπου ο αριθμός των κρουσμάτων παραμένει υψηλός. Όπως εξήγησε, ενισχύονται οι δυνάμεις του ελεγκτικού μηχανισμού και, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη Δημοτική Αστυνομία, αυστηροποιούνται οι έλεγχοι, τόσο στις μετακινήσεις των πολιτών, όσο και στους χώρους εργασίας.