Back to top

Απ' τους εθνικούς ευεργέτες του παρελθόντος στους κατεδαφιστές των συμβόλων του σήμερα...

15/03/2019 - 10:22

Της Κρινιώς Καλογερίδου​​.
Ένα από τα πολλά αρνητικά φαινόμενα που στιγματίζουν το παρόν της πατρίδας μας είναι η διαπίστωση ότι η εθνική συνείδηση των Ελλήνων βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο που ήταν ποτέ. Και δεδομένου ότι αυτή φρονηματίζεται και παραδειγματίζεται από την ίδια την εθνική ιστορία,  αντιλαμβανόμαστε όλοι συνειρμικά την αιτία που κινούνται παράλληλα η αποκαθήλωση της μιας και της άλλης στο πνευματικό επίπεδο των Ελλήνων και κυρίαρχα στα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας των νεοτέρων.
Κι αυτό είναι άκρως ανησυχητικό και επικίνδυνο. Ας μην ξεχνάμε πως χρειάστηκε να περάσουν 2420 χρόνια από το σάλπισμα του Μαραθωνομάχου Αισχύλου, δια του ''νυν υπέρ πάντων αγώνα'' του, για να αφυπνιστεί ο λαός μας και να πει το μυριόστομο ''ΟΧΙ'' το 1940. Έκτοτε η εθνική συνείδηση των Ελλήνων βαίνει συνεχώς φθίνουσα, με φωτεινά μόνο διαλείμματα, όπως αυτά της εμφάνισης εθνικών ευεργετών στο διάβα της μεταπολεμικής ιστορίας.
Όλοι οι εθνικοί ευεργέτες μας, μηδενός εξαιρουμένου, ενήργησαν καθ' υπαγόρευση της εθνικής τους συνείδησης παραμερίζοντας κάθε άλλο συμφέρον, πολιτικές αντιθέσεις και προσωπικές δυσαρέσκειες, με στόχο την ενίσχυση της πατρίδας δια των δωρεών τους, χάριν των οποίων θυσίασαν και το σύνολο ακόμα της περιουσίας τους.
Γενναιόδωροι, ανθρωπιστές, μα πάνω απ' όλα πατριώτες, πρόσφεραν αφειδώς στο ελληνικό κράτος τα μέσα για τη δημιουργία κοινωφελών σκοπών, ίδρυση σχολείων, νοσοκομείων και άλλων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη της χώρας μας σε ποικίλους τομείς.
Εξέχουσα θέση ανάμεσά τους κατέχουν οι: Ζώης Καπλάνης (1736-1806), Ιω. Βαρβάκης (1745-1825), Ιω. Δόμπολης (1769-1850),
Γεώργιος Σίνας (1783-1853), Απόστολος Αρσάκης (1792-1874), Ευάγγελος Ζάππας (1800-1865), Γεώργιος Αβέρωφ (1815-1899), Κωνσταντίνος Ζάππας (1817-1892), Ιωάννης Πάγκας (1814-1895), Εμμανουήλ Μπενάκης (1843- 1929), Ζωσιμάδες (Αναστάσιος, Ιωάννης, Ζώης, Μιχαήλ, Θεοδόσιος και Νικόλαος, 17ος-18ος αι), Σωτήρης Ανάργυρος (1849-1918), Έλενα Σκυλίτση Στεφάνοβικ-Βενιζέλου (1874-1959), Αριστοτέλης Ωνάσης (1906-1975) και Σταύρος Νιάρχος (1909-1996).
Ναι, κάποτε υπήρχαν στον τόπο αυτόν εθνικοί ευεργέτες, που λάμπρυναν με την παρουσία τους την Ελλάδα, αφού της έδωσαν το φιλί της ζωής που της χάρισε την ανάκαμψη και την ''προαγωγή'' της από τις υπό ανάπτυξη χώρες στις αναπτυσσόμενες.
Πέρα όμως απ' τα έργα ειρήνης που χρηματοδότησαν γι' αυτήν, στάθηκαν στο πλευρό της και στον πόλεμο. Έτσι. για παράδειγμα, ο Γεώργιος Αβέρωφ χρηματοδότησε την αγορά του ομώνυμου θωρηκτού, που απελευθέρωσε τα νησιά του Αιγαίου κι καταναυμάχησε τον τουρκικό στόλο το 1912 (Βαλκανικοί Πόλεμοι).
Μέσα στους εθνικούς ευεργέτες, όμως, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την ελληνική Εκκλησία, την οποία ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος (ιστορικός συγγραφέας) ονομάζει ''Ελληνοσώτειρα'' για το εθνικό της έργο στην Τουρκοκρατία, στα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα, της Κατοχής και του Εμφυλίου Πολέμου.
Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, πολλοί απ' τον κλήρο και τους ιεράρχες της είχαν βρει τραγικό θάνατο μαζί με τους διανοούμενους και τους πνευματικούς ανθρώπους της εποχής από τους κατά καιρούς κατακτητές και τους Βούλγαρους κομιτατζήδες που μπαινόβγαιναν απ' τα βόρεια σύνορα στη διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα (1904-1908) σφάζοντας ιερείς και δασκάλους για το εθνικό έργο που επιτελούσαν μέσα στις σχολικές αίθουσες.
Ας γυρίσουμε όμως στο θλιβερό σήμερα που μας προϊδεάζει για το θλιβερότερο μέλλον, αφού οι τωρινοί κυβερνώντες κάνουν ό,τι μπορούν για να μας αφοπλίσουν από τα όπλα που σφυρηλάτησαν για αιώνες την εθνική συνείδηση του λαού μας: τη γλώσσα, την πίστη και την ιστορία μας, που εμμέσως πλην σαφώς βρίσκονται υπό διωγμό τα τελευταία χρόνια, αφού:
1. Καταργήθηκε από τα σχολεία ο εθνικός ύμνος (το ''αναστάσιμο απολυτίκιο του Γένους μας'', ο ''Ύμνος εις την Ελευθερίαν'').
2. Καταργήθηκαν μαζί του η έπαρση και υποστολή της σημαίας μας, το σύμβολο των αιμάτων του έθνους και των θυσιών του λαού μας στον βωμό της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
3. Καταργήθηκε η αριστεία και προβάλλεται αντ' αυτής η θεωρία της ήσσονος προσπάθειας, που βγάζει ημιμαθείς και εφησυχασμένους πολίτες.
4. Ακρωτηρίασαν τα βιβλία της ιστορίας προσαρμόζοντάς τα στα ''θέλω'' των ξένων και των δολίων γειτόνων μας, που επικαλούνται τον... αλυτρωτισμό μας.
5. Αποπειράθηκαν ήδη να κατεβάσουν τις εικόνες απ' τις σχολικές αίθουσες.
6. Πολέμησαν ανηλεώς τα συλλαλητήρια για την Μακεδονία χαρακτηρίζοντας φασίστες τους συμμετέχοντες, για να χτυπήσουν τον πατριωτισμό και το φρόνημα των Ελλήνων.
7. Πέρασαν στη διδακτέα Ύλη των 12/χρονων και 13/χρονων μαθητών τις ''Θεματικές Εβδομάδες'' και τις ''Έμφυλες ταυτότητες'', στο όνομα της κοινωνικής ισότητας, ανεκτικότητας και διαφορετικότητας.
8. Σχεδίασαν έτσι τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών, ώστε να πατάνε σε διαπολιτισμικές και διαθρησκειακές βάσεις και να έχουν χαρακτήρα εκκλησιομαχίας, ενώ της ιστορίας να έχουν ''πιστοποιητικό'' αφιλοπατρίας.
9. Η γλώσσα των σχολικών βιβλίων έχει πάρει τον κατήφορο ήδη και οδηγείται σε μαρασμό και ευτελισμό, αφού εντάσσει στο ίδιο κεφάλαιο τον Μ. Αλέξανδρο με την ''Κοκκινοσκουφίτσα''...
10. Μετέτρεψαν το ''Υπουργείο Εθνικής Παιδείας (και Θρησκευμάτων)'' σε ''Υπουργείο (Νεοταξικής) Παιδείας'', με σκοπό τον ευνουχισμό της ελληνικής νεολαίας μέσω... προοδευτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που στρογγυλεύουν τις ιστορικές αλήθειες σε βάρος μας, κάτι που είχε ξεκινήσει ήδη επί ημερών Ρεπούση και Δραγώνα...
Ήταν το 2009, ακόμα, όταν ο Μίκης Θεοδωράκης μιλούσε για πρωτοφανή προσέγγιση της ιστορίας εκ μέρους των δύο αυτών κυριών (ο ανηλεής διωγμός των Ελλήνων από τους Τούρκους στη Σμύρνη το 1922 έγινε απλός ''συνωστισμός'') και για ''ευνουχισμό της νεολαίας μα κρατική συμπαράσταση''...
Ωστόσο τα όσα κατήγγειλε τότε εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό. Εδώ και τέσσερα σχεδόν χρόνια, αν δεν το καταλάβατε, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κύριος Τσίπρας κατεδαφίζουν ύπουλα και μεθοδικά αυτά που μας έκαναν αυτούς που ήμασταν χτες, προχτές και σήμερα, με το πρόσχημα μιας δήθεν επιστημονικής και σύγχρονης αναθεώρησης της ιστορικής πραγματικότητας.
Στην ουσία είναι έτοιμοι μέσα από τα καινούρια βιβλία που ετοιμάζουν, και με δεδομένα τα συμφωνηθέντα στις Πρέσπες τον Ιούνιο του '18, να αμφισβητήσουν ο,τιδήποτε θετικό έπραξε ο λαός μας σ' όλους τους τομείς του εθνικού του βίου κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων.
Αυτό ισοδυναμεί όμως με προσπάθεια αφελληνισμού των παιδιών μας μέσα από τις σελίδες των σχολικών τους βιβλίων, όπου οι έννοιες έθνος, πατρίδα, θρησκεία, πολιτισμική ομοιογένεια και εθνική συνέχεια από την αρχαιότητα έως σήμερα καλύπτονται από ένα παραπλανητικό πέπλο εθνικισμού, που παραπέμπει σ' εκείνον που άνθισε μέσα απ' τους μύθους και τις αντιφάσεις του 19ου αιώνα.
Γιατί τα κάνουν όμως αυτά οι κυβερνώντες; Ποιος είναι ο στόχος της ''Κυβερνώσας Αριστεράς''; θα ρωτούσε κάποιος ρητορικά συνδυάζοντας τις αντεθνικές τους ενέργειες με τα εύσημα που τους δίνουν οι ξένοι στο πρόσωπο του κυρίου Τσίπρα;
Η απάντηση είναι απλή. Ο διακαής πόθος των απανταχού ανθελλήνων τείνει πλέον να ικανοποιηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρα. Ο προβολέας, επί των ημερών του, φεύγει μεθοδευμένα - αν προσέξατε - από τα πρόσωπα εκείνα που λάμπρυναν την ιστορική πορεία του έθνους και πέφτει επάνω σε κοινωνικά γεγονότα και μικρές ιστορίες ανθρώπων... Γιατί άραγε;
Γιατί ο τελικός τους σκοπός είναι:
α) Να φύγει ο ηρωισμός από τα βιβλία, αφού - κατά τις ιδεοληψίες τους - κυοφορεί τον αλυτρωτισμό μας για γειτονικούς λαούς...
β) Να μην νιώθουν οι Έλληνες μαθητές την εθνική περηφάνια της καταγωγής τους, ώστε να μπορούν να αναδημιουργήσουν το μέλλον τους και το μέλλον της χώρας σε εθνικές, υγιέστερες βάσεις.
γ) Να μη νιώθουν περήφανοι για την ιστορία μας, αφού κάτι τέτοιο κρύβει... εθνικισμό και δεν τους βοηθά να υιοθετήσουν την άποψη ότι ''το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του'' ή την άλλη που λέει πως ''είναι δημοκρατικό δικαίωμα των Σκοπιανών να αυτοπροσδιορίζονται οικειοποιούμενοι το όνομα της Μακεδονίας''...
Μπροστά σ' αυτόν τον ακήρυχτο πόλεμο, λοιπόν, της κυβέρνησης - που επιχειρεί να αποδομήσει τις ιδέες, τις πεποιθήσεις και τα ''πιστεύω'' μας σε σχέση με το ελληνικό έθνος και τις ρίζες μας, με όλα αυτά δηλαδή που ενέπνευσαν και εμπνέουν τον λαό μας - πρέπει να έχουμε έτοιμη την απάντηση σαν πολίτες και σαν κοινωνία.
Και η απάντηση είναι η αντίστασή μας στα σχέδιά τους με όπλο μας την Παιδεία και, μέσα απ' αυτήν, τη δύναμη που μας δίνει η Δημοκρατία να ψηφίζουμε και να μιλάμε ελεύθερα διατρανώνοντας τα δίκαιά μας, που είναι και δίκαια του έθνους μας και της φυλής μας!..